![]() |
φωτο απο http://imerazante.gr/ |
Στις αρχές καλοκαιριού τοποθετείται η έναρξη των πρώτων πτήσεων τσάρτερ με υδροπλάνα στα νησιά του Ιονίου. Οι καθυστερήσεις μεταθέτουν την εκτέλεση τακτικών πτήσεων για την επόμενη σεζόν.
Σε μια προσπάθεια να υπάρξει καλύτερη συγκοινωνιακή θαλάσσια διασύνδεση, από σήμερα ξεκινά η έκδοση των πρώτων αδειών για τη λειτουργία υδατοδρομίων και τη χρήση υδροπλάνων. Μέχρι στιγμής έχουν ζητηθεί άδειες για την κατασκευή υδατοδρομίων σε: Πάτρα, Κέρκυρα, Παξούς, Ερείκουσα, Οθωνούς, Λαύριο, Ηράκλειο, Βόλος, Σκύρος, Ρέθυμνο, Ζάκυνθος.
Σε μια προσπάθεια να υπάρξει καλύτερη συγκοινωνιακή θαλάσσια διασύνδεση, από σήμερα ξεκινά η έκδοση των πρώτων αδειών για τη λειτουργία υδατοδρομίων και τη χρήση υδροπλάνων. Μέχρι στιγμής έχουν ζητηθεί άδειες για την κατασκευή υδατοδρομίων σε: Πάτρα, Κέρκυρα, Παξούς, Ερείκουσα, Οθωνούς, Λαύριο, Ηράκλειο, Βόλος, Σκύρος, Ρέθυμνο, Ζάκυνθος.
Σημειώνεται ότι, όταν ολοκληρωθεί η αδειοδότηση των υδατοδρομίων, οι οργανισμοί λιμένος θα μπορούν να προχωρήσουν σε εκδήλωση ενδιαφέροντος, για την παραχώρηση μισθώματος της χρήσης τους, μετά από διαγωνισμό σε οποιαδήποτε εταιρεία έχει την ανάλογη εμπειρία και γνώση.
Η ιστορία
Υπενθυμίζουμε ότι το θέμα αυτό μας έχει απασχολήσει πολλές φορές, καθώς το Λιμενικό Ταμείο, έχει, ήδη, συνεργαστεί με την εταιρεία “Ελληνικά Υδροπλάνα”, η οποία ανέλαβε τη σύνταξη της μελέτης για υδατοδρόμιο στο λιμάνι, έναντι του αντιτίμου των 2.500 ευρώ.
Η πρώτη νομοθετική παρέμβαση για τα υδατοδρόμια, υλοποιήθηκε το 2005, όταν ψηφίστηκε ο νόμος 3333 και εκδόθηκε η κοινή υπουργική απόφαση 6814/05. Τότε είχαν αδειοδοτηθεί δεκαπέντε υδατοδρόμια σε όλη την Ελλάδα και είχε ξεκινήσει το πρώτο πιλοτικό πρόγραμμα λειτουργίας των υδροπλάνων στο Ιόνιο.
Ωστόσο, το 2008 οι εταιρείες των υδροπλάνων σταμάτησαν τη δραστηριοποίησή τους στην Ελλάδα, επικαλούμενες ότι το νομοθετικό πλαίσιο δημιουργούσε περιορισμούς και προβλήματα στο πτητικό έργο και στην ανάπτυξη των εταιρειών.
Ακολούθως, μετά από ενέργειες των συναρμόδιων υπουργείων Ανάπτυξης, Υποδομών, Μεταφορών και Ναυτιλίας το νέο επικαιροποιημένο νομοθετικό πλαίσιο για τη λειτουργία των υδατοδρομίων ολοκληρώθηκε, με το νέο νόμο 4146, ο οποίος ψηφίσθηκε, τον Απρίλιο του 2013, από τη Βουλή.
Ήδη, αναρτήθηκε στο πρόγραμμα «Διαύγεια» η σχετική εγκύκλιος της Γενικής Γραμματείας Λιμένων Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων, σχετικά με τις οδηγίες, τις προβλεπόμενες διαδικασίες και προϋποθέσεις που ορίζονται για την αδειοδότηση και μεταβίβαση αδειών λειτουργίας υδατοδρομίων, αρμοδιότητας του υπουργείου Ναυτιλίας.
Υπενθυμίζουμε ότι το θέμα αυτό μας έχει απασχολήσει πολλές φορές, καθώς το Λιμενικό Ταμείο, έχει, ήδη, συνεργαστεί με την εταιρεία “Ελληνικά Υδροπλάνα”, η οποία ανέλαβε τη σύνταξη της μελέτης για υδατοδρόμιο στο λιμάνι, έναντι του αντιτίμου των 2.500 ευρώ.
Η πρώτη νομοθετική παρέμβαση για τα υδατοδρόμια, υλοποιήθηκε το 2005, όταν ψηφίστηκε ο νόμος 3333 και εκδόθηκε η κοινή υπουργική απόφαση 6814/05. Τότε είχαν αδειοδοτηθεί δεκαπέντε υδατοδρόμια σε όλη την Ελλάδα και είχε ξεκινήσει το πρώτο πιλοτικό πρόγραμμα λειτουργίας των υδροπλάνων στο Ιόνιο.
Ωστόσο, το 2008 οι εταιρείες των υδροπλάνων σταμάτησαν τη δραστηριοποίησή τους στην Ελλάδα, επικαλούμενες ότι το νομοθετικό πλαίσιο δημιουργούσε περιορισμούς και προβλήματα στο πτητικό έργο και στην ανάπτυξη των εταιρειών.
Ακολούθως, μετά από ενέργειες των συναρμόδιων υπουργείων Ανάπτυξης, Υποδομών, Μεταφορών και Ναυτιλίας το νέο επικαιροποιημένο νομοθετικό πλαίσιο για τη λειτουργία των υδατοδρομίων ολοκληρώθηκε, με το νέο νόμο 4146, ο οποίος ψηφίσθηκε, τον Απρίλιο του 2013, από τη Βουλή.
Ήδη, αναρτήθηκε στο πρόγραμμα «Διαύγεια» η σχετική εγκύκλιος της Γενικής Γραμματείας Λιμένων Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων, σχετικά με τις οδηγίες, τις προβλεπόμενες διαδικασίες και προϋποθέσεις που ορίζονται για την αδειοδότηση και μεταβίβαση αδειών λειτουργίας υδατοδρομίων, αρμοδιότητας του υπουργείου Ναυτιλίας.
Βασίλης Μούτσιος