ad sense

Σελίδες

ad sense

Τρίτη 3 Ιουνίου 2014

Ερωτηματικά δημιουργεί η απαγόρευση της αλιείας, από την Κυβέρνηση για τις επόμενες εξήντα ημέρες στην περιοχή της Μεσογείου.

φωτο απο http://imerazante.gr/
Αρκετά είναι τα ερωτηματικά που δημιουργεί η απαγόρευση της αλιείας, από την Κυβέρνηση, για τις επόμενες εξήντα ημέρες στην περιοχή της Μεσογείου. Η απόφαση που δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ τρεις ημέρες πριν από τις Ευρωεκλογές αναφέρει πως, τουλάχιστον μέχρι 22 Ιουλίου, απαγορεύεται το ψάρεμα νοτιοδυτικά της Κρήτης, νότια της Πελοποννήσου και των Ιονίων Νήσων.

Κατά σύμπτωση, σύμφωνα με το σχεδιασμό, εντός των επόμενων ημερών θα ξεκινήσει η καταστροφή των χημικών της Συρίας πάνω στο πλοίο Cape Ray.
Το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης με γραπτές ανακοινώσεις μιλά για την προστασία των οικοσυστημάτων, των αλιευμάτων και του γόνου. Δηλαδή, για την προστασία των βιολογικών πόρων της Μεσογείου, που καταστρέφονται μέρα με την μέρα, από την υπεραλίευση. Για αυτό και το συγκεκριμένο Διάταγμα επιτρέπει μόνο σε μεγάλα αλιευτικά να ψαρεύουν σε διεθνή ύδατα, ενώ κάτι αντίστοιχο το απαγορεύει σε μικρά σκάφη.
Την ίδια ώρα, Φορείς και πολίτες ζητούν να μάθουν τι ακριβώς συμβαίνει στην περιοχή μας, καθώς η όλη διαδικασία ενέχει σοβαρό κίνδυνο να οδηγήσει στην απελευθέρωση τόνων τοξικών αποβλήτων με σοβαρές επιπτώσεις όχι μόνο στο περιβάλλον, αλλά και τον ίδιο τον άνθρωπο.
Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι χώρες όπως η Γαλλία, η Γερμανία, η Νορβηγία, το Βέλγιο και η Αλβανία -οι οποίες διαθέτουν εγκαταστάσεις για την αντιμετώπιση τέτοιων επικίνδυνων αποβλήτων- έχουν ήδη αρνηθεί την καταστροφή των χημικών όπλων εντός των συνόρων τους, επικαλούμενες “έλλειψη υποδομών”. Και σήμερα, υπογραμμίζουν, κρίνεται ως ασφαλής επιλογή η καταστροφή εν πλω, σε διεθνή ύδατα, όπου ο έλεγχος είναι ουσιαστικά ανέφικτος.
Η επιλογή, ωστόσο, του συγκεκριμένου χώρου για την καταστροφή των χημικών προσφέρεται καθόσον δεν έχει χαρακτηριστεί η περιοχή ως ΑΟΖ.
Έγκλημα σε βάρος όλων μας, το χαρακτηρίζει ο συνδυασμός της ΑΝΑΣΑ, για αυτό καλεί κάθε αρχή, φορέα και συλλογικότητα να αντιδράσει προκειμένου να σταματήσει μια τέτοια διαδικασία.
Στο ίδιο μήκος κύματος και οι Οικολόγοι Πράσινοι, που λόγω των φυσικο-γεωγραφικών παραμέτρων που επικρατούν, τοποθετείται η χώρα μας στην πρώτη γραμμή κινδύνου. «Δεν θέλουμε να προκαλέσουμε πανικό. Ζητάμε ενημέρωση, περισσότερη διαφάνεια και πληροφόρηση, ώστε η καταστροφή των χημικών όπλων της Συρίας να γίνει πράγματι με ασφάλεια, με μεθόδους που δεν θα έχουν επιπτώσεις στο περιβάλλον και στις ανθρώπινες κοινότητες. Χρειάζεται να απαντηθούν τα ερωτήματα που θέτουν επιστήμονες ως προς τη μέθοδο. Αν διαπιστωθεί ότι δεν είναι ασφαλής η καταστροφή των χημικών όπλων με αυτή τη μέθοδο, να υπάρξουν εναλλακτικές πιο ασφαλείς», τονίζουν χαρακτηριστικά.

ΑΝ.Α.Σ.Α.: “Έγκλημα σε βάρος όλων μας”
Ως έγκλημα εις βάρος του λαού και της περιοχής του Ιονίου, χαρακτηρίζει την καταστροφή των χημικών της Συρίας, η ΑΝ.Α.Σ.Α που καλεί τις οργανώσεις πολιτών, κάθε συλλογικό φορέα, τις νεοεκλεγείσες δημοτικές και περιφερειακές αρχές, τις περιβαλλοντικές οργανώσεις αλλά και κάθε πολίτη να υψώσουν το ανάστημα και την φωνή τους για να σταματήσει το φρικτό έγκλημα κατά του περιβάλλοντος και της ζωής στην περιοχή του Ιονίου και της Μεσογείου. Τέλος, προσθέτει πως“είχαμε προειδοποιήσει και παλαιότερα για την επικινδυνότητα της διαδικασίας αυτής για το περιβάλλον, την υγεία και την οικονομία της περιοχής του Ιονίου, και είχαμε επίσης καλέσει τους φορείς της αυτοδιοίκησης να αντιδράσουν δυναμικά και την κυβέρνηση να αρνηθεί την οποιαδήποτε εμπλοκή της χώρας μας. Εν τούτοις η υποταγμένη συγκυβέρνηση, δια του αντιπροέδρου της κ. Βενιζέλου, όχι μόνο δεν αντέδρασε αλλά θεώρησε και ως “αναπόφευκτη” την εμπλοκή της Ελλάδας! Βρισκόμαστε κυριολεκτικά στο “παρά ένα”! Οι συνέπειες της ενέργειας αυτής θα είναι μεγάλες και η περιοχή μας και οι κάτοικοι της θα κινδυνεύσουν άμεσα αλλά και σε βάθος χρόνου”.
Β. Πισσίας: “Κίνδυνος για τα οικοσυστήματα” 
Το καμπανάκι του κινδύνου έκρουσε για μια ακόμη φορά ο καθηγητής και επικεφαλής του ευρωψηφοδελτίου των «Οικολόγων Πράσινων» Βαγγέλης Πισσίας, αναφορικά με την απειλή που δέχονται τα οικοσυστήματα και η παράκτια οικονομία της κεντρο-ανατολικής Μεσογείου.
Με δηλώσεις του στην «Ημέρα», χαιρέτησε την εφαρμογή μέτρων για την προστασία της Μεσογείου, αρκεί να είναι επιστημονικά τεκμηριωμένα, και πρόσθεσε πως “εδώ δεν συμβαίνει αυτό με την υδρόλυση των χημικών της Συρίας. Σύμφωνα με πληροφορίες από τις αρμόδιες λιμενικές αρχές αλλά το γραφείο εποπτείας αλιείας, μέχρι σήμερα οι απαγορεύσεις αλιείας στα διεθνή ύδατα, είχαν να κάνουν μόνο τον τύπο των σκαφών και αυτό όχι σε τακτά χρονικά διαστήματα.
 Για πρώτη φορά από το 1966 και μετά με υπουργική απόφαση τίθενται οι παραπάνω απαγορεύσεις. Σημείο αναφοράς είναι επίσης ότι στα διεθνή ύδατα το συγκεκριμένο διάστημα απαγορεύεται η αλιεία μόνο από τις Ελληνικές τράτες βυθού.
Αυτό φαίνεται από τις αντιδράσεις των αλιέων, αφού μεταφέρθηκε το όριο απαγόρευσης της αλιείας από τα 6 μίλια στα 150. Κάνοντας συσχέτιση των δυο γεγονότων διαπιστώνει κανείς ότι δικαιολογημένα υπάρχουν ερωτηματικά, επιφυλάξεις και σκοπιμότητες”.

Κάλεσε το Υπουργείο να βγει και να δηλώσει πως δεν πρόκειται να παρεμποδίσει καμία αντίδραση των πολιτών που νιώθουν να απειλούνται και πρόσθεσε “δυστυχώς βλέπουν το δέντρο (προστασία γόνου) και αφήνουν το δάσος (προστασία οικοσυστήματος). Είμαστε εξαιρετικά ανήσυχοι. Στην προκειμένη υπάρχουν ισχυρές ενδείξεις πως η εφαρμογή του μέτρου και η πρόθεση δεν είναι αυτή που δηλώνεται αλλά άλλη. Δεν μπορούμε να το αποδείξουμε αλλά θέλουμε να προασπίσουμε το δικαίωμα για διαμαρτυρία. Αν, όμως, αύριο η Κυβέρνηση βγει και απαγορεύσει και τις τράτες, τότε εκτός από ψεύτες θα είναι και εγκληματίες”.
Από τα… Στροφάδια
Υπενθυμίζουμε ότι προ τριμήνου είχε εκφραστεί η έντονη αντίδραση του συνόλους της περιφέρειας Ιονίων Νήσων προς τον Αντιπρόεδρο της Κυβέρνησης και Υπουργό Εξωτερικών, Ευάγγελο Βενιζέλο, καθώς και τον Υπουργό Περιβάλλοντος, Γιάννη Μανιάτη, διότι το σημείο, στο οποίο έχει προγραμματιστεί η εξουδετέρωση των χημικών της Συρίας απείχε 200 μίλια από τα Στροφάδια.
 Τους ενημέρωναν ότι το σημείο αυτό ανήκει στα εγγύτερα ελληνικά εδάφη, και λίγο μακρύτερα από τις πελοποννησιακές ακτές και τα νησιά, Ζάκυνθο, Κεφαλονιά και Ιθάκη, και ανέμεναν από την Κυβέρνηση να επιδιώξει να αποτραπεί εντελώς η συγκεκριμένη επιχείρηση ή να αναζητηθεί άλλος τρόπος και τόπος εξουδετέρωσης και διάθεσης των όπλων. Τότε, το ζήτημα είχε τεθεί υπόψη και του μητροπολίτη Δωδώνης κ. Χρυσοστόμου ο οποίος με μια λακωνική δήλωση διερωτήθηκε “προκειμένου να καταστρέψουν τα χημικά της Συρίας, θα καταστρέψουν και όλη τη Μεσόγειο, και όλα τα φυσικά και πολιτιστικά μνημεία, άραγε;”.
Ανησυχία
Η όλη ιστορία με την υδρόλυση των χημικών της Συρίας αποτελεί τοξική βόμβα που απειλεί την δημόσια υγεία, το περιβάλλον και την οικονομία της χώρας μας και ολόκληρης της Ανατολικής Μεσογείου.
Οι επιστήμονες κάνουν λόγο για πλήρη καταστροφή οικοσυστήματος και του τουρισμού αφού δεν θα μπορούν οι άνθρωποι να κολυμπήσουν. Διότι τα χημικά αυτά, ακόμη και τα προϊόντα υδρολύσεως τους είναι εξαιρετικά τοξικά. Τουλάχιστον 5 χρόνια θα διαρκέσει η μόλυνση με ανάλογες συνέπειες και για την δημόσια υγεία αφού η επιμόλυνση των ψαριών θα περάσει και στον πληθυσμό που θα τα καταναλώσει.
Βασίλης Μούτσιος